Veelgestelde vragen

Waar ben je naar op zoek?

Kaart maken | Bestellen | Prijzen & Kortingen | Verzending & Bezorging | Enveloppen & Postzegels | Overig

Kaart maken

Geboortekaartjes: Ik weet niet of het een jongetje of meisje wordt, wat nu?
  • Bestelde je vroeger al voor de bevalling je kaartje, nu kan je zelf je kaartje opslaan in jeaccount en na de bevalling alle geboortedetails aanpassen. Weet je nog niet of de baby een jongen of meisje is? Zet dantwee kaartjes klaar in je account. Zodra de baby er is, pas je het juiste kaartje aan en doe je de bestelling.
Mijn kind is geboren. Hoe bestel ik mijn kaartjes?
  • Als het kindje is geboren, kun je zelf makkelijk de gegevens wijzigen op het kaartje in jeaccount of je maakt een kaartje op van de website. Door verder te klikken kom je direct in het bestelproces.
Alle kaartenHoe ontwerp ik een kaartje?
  • Zelf een kaartje ontwerpen is bij Pretty Orange heel eenvoudig en vooral heel leuk! Je kiest eenkaartvorm en gaat direct aan de slag. Voor elk thema vind je de mooiste achtergronden, kaders en illustraties waarmee je in een handomdraai een superorigineel kaartje maakt. Hip of klassiek, stoer of juist lief, bij Pretty Orange kan het allemaal! En je kunt natuurlijk ook je eigen foto's gebruiken, dat maakt je kaartje nog eens extra persoonlijk.

Hoe kan ik mijn eigen foto/afbeelding uploaden?
  • Je kunt eigen afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeeldingen en versieringen’ in de ontwerptool. Je foto verschijnt dan in de kaart waar je het kunt roteren, groter of kleiner kunt maken en kunt verslepen. Wil je het achter een kader zetten? Zet het kaartje dan meer naar achteren met 'volgorde'.
Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?
  • Je kunt de meeste kaartjes laten drukken op 4 verschillendepapiersoorten. Elke soort heeft zijn eigen uitstraling. Je kunt kiezen uit Natuurkarton, Parelmoer, Oud Hollands en Fotokaart. Bij sommige kaarten staat de papiersoort vast, je kunt bij deproefdruk zien hoe jouw kaart eruit komt te zien. Foliekaarten worden gedrukt op coated karton, wat perfect geschikt is voor goudfolie, zilverfolie en koperfolie.
Hoe lang blijft mijn ontwerp staan?
  • Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij Pretty Orange aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

Bestellen

Kan ik eerst een proefdruk bestellen?
  • Omdat het fijn is om vooraf te kunnen zien hoe een kaart er in het écht uit ziet, kun je bij Pretty Orange een gepersonaliseerde proefdruk aanvragen. Je maakt dan zelf het kaartje op, kiest bij bestellen voor 'proefdruk' en krijgt het kaartje thuis op de mat; precies zoals jij het gemaakt hebt! Zo kun je op je gemak het ontwerp en de kwaliteit beoordelen. Wil je na het zien van de proefdruk nog iets aanpassen? Als je het kaartje hebt opgeslagen in jeaccount kan je op elk moment aanpassingen doen.
Wat is de minimumhoeveelheid per order?
  • Een proefdruk van je ontwerp kun je vanaf 1 stuk bestellen. Voor je eindorder is de minimumhoeveelheid 5 stuks. Losse enveloppen kan je vanaf 2 stuks bestellen.
Hoe kan ik betalen?
  • Bij Pretty Orange kun je online betalen met iDeal, Credit Card en MisterCash. Alle manieren van betalen zijn kosteloos. Je betaalt alleen voor je bestelling. Voor een succesvolle afhandeling van je betaling volg je de instructies op het scherm. Nadat de betaling is afgerond ontvang je direct een e-mail met de bevestiging dat je betaling is gelukt en dat je bestelling in behandeling wordt genomen.

Wat moet ik doen als betalen niet lukt?
  • Je kunt de status van je betaling terugvinden in jebestelgeschiedenis. Klik hiervoor links op het ordernummer. Zie je hier de melding "wacht op betaling" staan, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Om de betaling nogmaals uit te voeren klik je op "betalen". Je wordt dan teruggeleid naar de betaalpagina en je kunt hier eventueel ook een andere betaalmethode kiezen. Mocht je toch nog problemen ondervinden in het betaalproces, neem dan contact op met Pretty Orange.

Prijzen & korting

Wat kost een proefdruk?
  • Elke 1e proefdruk kost €1,-. Voor deze prijs krijg jij een gepersonaliseerde proefdruk thuis samen met voorbeelden van onze envelopkleuren en papiersoorten. Een uitzondering zijn de foliekaarten;  deze kosten €2,50 voor een eerste proefdruk. Wil je na het zien van je proefdruk iets aanpassen en daarna nog een proefdruk doen? Dat kan! Deze proefdruk heeft de normale prijs van 1 kaartje.
Hoeveel kost mijn kaart?
  • De prijs van je kaartje kan je vinden op de pagina van de betreffende kaart. De prijs is altijd inclusief drukkosten, kleurkosten en btw! Bij sommige kaartjes zijn zelfs de enveloppen inbegrepen. Leeshier meer over onze prijshantering.
Wat zijn de verzendkosten?
  • De verzendkosten bedragen €4,75 voor bestellingen t/m 19 stuks (kaarten en/of enveloppen), €5,75 voor bestellingen van 20 t/m 49 stuks en €6,75 voor bestellingen met 50 stuks of meer. De verzendkosten gelden niet voor de eerste proefdruk. Voor de tweede en volgende proefdrukken betaal je €2,50 verzendkosten.

Zijn de kosten inclusief alles?
  • Alle prijzen zijn inclusief drukkosten, kleurkosten en 21% btw. Bij sommige kaarten is zelfs de envelop inbegrepen in de prijs. Kijk bij de informatie van jouw favoriete kaartje wat jouw kaart kost of lees meer over onzeprijshantering.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
  • Bij Pretty Orange zijn met regelmaat leuke acties gaande. Denk bijvoorbeeld aan een korting of een gratis product bij een afname van een bepaald aantal kaarten.

    Een actiecode kan in de winkelwagen bij je bestelling worden geactiveerd. Wel goed om te weten dat per bestelling maximaal 1 actiecode kan worden gebruikt. Wanneer je zo'n kortingscode hebt, kun je deze invullen in het daarvoor bestemde vakje in de winkelwagen. Als je vervolgens op "controleer" klikt, dan wordt het kortingsbedrag direct op het totaalbedrag in mindering gebracht. 

Verzending & levering

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
  • Bezorging proefdruk

    De proefdruk wordt per brievenbuspost naar je verzonden. Dit duurt ongeveer 1-2 werkdagen. Uitzondering zijn de foliekaarten, deze worden in 2 werkdagen naar je verzonden en zijn in de regel binnen 3 tot 5 werkdagen bij je in huis.

    Bestelling tot 20 kaartjes/enveloppen

    Bestellingen tot 20 kaarten/enveloppen passen door de brievenbus. Voor de meeste kaarten geldt: voor 18.00 uur besteld is dezelfde dag gedrukt en overgedragen aan de post. Voor andere kaarten geldt dat je de kaarten voor 14.00 uur moet bestellen om het dezelfde dag te laten drukken. Moet je voor 14.00 uur bestellen, dan staat dit expliciet bij de informatie van jouw kaart benoemd.

    Bestelling van 20 kaartjes/enveloppen of meer

    Alle bestellingen vanaf 20 kaarten/enveloppen worden bezorgd door de pakketdienst. Hiervoor geldt  vóór 18.00 uur besteld is dezelfde dag nog gedrukt en overgedragen aan de post. Sommige kaarten vormen een uitzondering, omdat deze op een speciale manier gedrukt moeten worden. Deze kaarten moeten voor 14.00 uur besteld worden om dezelfde dag gedrukt te worden. Geldt dit voor jouw kaart, dan staat dit expliciet genoemd bij de informatie van jouw kaart. Uitzonderingen zijn de foliekaarten. Deze worden binnen 2 werkdagen naar je verzonden.

    Bezorging België

    Wanneer de kaartjes gedrukt zijn, wordt deze overgedragen aan de post. Bij brievenbuspost, wordt dit aan de Belgische grens overgedragen aan bpost. Onze ervaring leert dat proefdrukken naar België binnen 5 werkdagen aankomen. Pakketpost (= bestellingen vanaf 20 kaarten en/of enveloppen) komt in de regel binnen 2 werkdagen aan. Meer informatie over België kan jehier lezen.

Bezorging met de feestdagen
Wat zijn de verzendkosten?
  • De verzendkosten bedragen €4,75 voor bestellingen t/m 19 stuks (kaarten en/of enveloppen), €5,75 voor bestellingen van 20 t/m 49 stuks en €6,75 voor bestellingen met 50 stuks of meer. De verzendkosten gelden niet voor de eerste proefdruk. Voor de tweede en volgende proefdrukken betaal je €2,50 verzendkosten.

    Bereken je prijs >
Pakket volgen met Track&Trace
  • Bij pakketten, dat zijn bij ons 20 stuks (kaarten/enveloppen) of meer, ontvang je een Track&Trace-code om de levering van het pakket te volgen. Briefpost krijgt geen Track&Trace-code.
Pakket niet ontvangen - Wat nu?
  • Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als je je kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer(085) 043 80 43. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.
Kan ik mijn kaarten rechtstreeks verzenden?
  • Pretty Orange heeft een speciale service voor het verzenden van kaartjes naar familie en vrienden. Kies bij het bestellen voor 'rechtstreekse verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Tip: adressen kun je trouwens heel makkelijk verzamelen via Mailbook.nl. Je stuurt een link naar je familie en vriendin (bijvoorbeeld via mail of Whatsapp), zij vullen hun adres in en dat staat meteen in jouw adresboek. Je kunt zelfs een adresboek-uitdraai maken die speciaal geschikt is voor de Pretty Orange-verzendservice. Handig!

     



    Lees meer >

Enveloppen & Postzegels

Kan ik de enveloppen vooraf ontvangen?
  • Dat kan! Deenveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via de site. Ga hiervoor naar deenveloppenpagina. Kijk goed bij de informatie van het kaartje welke envelopmaat je nodig hebt, of dat de envelop al ingegrepen is bij het kaartje. Bestel je de enveloppen voor 18.00 uur, dan worden ze dezelfde dag nog verzonden. Heel handig, want zo kan je op je gemak alle adressen schrijven.
Kan ik bij Pretty Orange postzegels kopen?
  • Bij deverzendservice zijn de postzegels in de prijs inbegrepen. Bestel je de kaarten om zelf vanuit thuis te versturen, dan verwijzen we je door naar PostNL. Op onze postzegelpagina kan je alles lezen over verschillende gelegenheids-postzegels en tarieven.

Overig

Hoe kan ik de favorieten terugvinden?
  • Je favorieten kan je terugvinden in je eigen collectie. Hier kan je de kaarten bewaren en bewerken.
Hoe maak ik een account aan?
  • Eenaccount aanmaken bij Pretty Orange is heel eenvoudig. Klik bovenaan de pagina op 'inloggen' en vul je naam en e-mailadres in. Nadat je een wachtwoord hebt gekozen is je account actief. Je kunt overigens ook tijdens het ontwerpen, opslaan of bestellen van je kaartje nog een account aanmaken. Een account is bij Pretty Orange gratis en geheel vrijblijvend!
Kan ik mijn account wijzigen of opheffen?
  • Als je inlogt op PrettyOrange.nl, kun je bij je persoonlijke gegevens zelf onderdelen wijzigen. Wil je je account opheffen, neem dan evencontact op met Pretty Orange. Is je account eenmaal opgeheven, dan kun je opgeslagen ontwerpen en/of uploads nooit meer opvragen of gebruiken.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
  • Retour sturen van standaardproducten

    De meeste producten die je bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Arnhemse Bovenweg 180 3708 AH Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Retoursturen van maatwerk

    De meeste bestellingen op prettyorange.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Pretty Orange garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.
Hoe gaat Pretty Orange om met mijn gegevens?
  • Voor het correct verzenden van je bestelling heeft Pretty Orange een aantal persoonlijke gegevens van je nodig. Pretty Orange gaat heel zorgvuldig met deze gegevens om en verstrekt deze niet aan derden. Financiële gegevens die je opgeeft tijdens het betalen lopen altijd via beveiligde pagina's en worden slechts eenmalig gebruikt voor het verwerken van je bestelling. Wil je meer weten? Lees dan onzeprivacyverklaring.
Hoe laat ik een review achter op Pretty Orange?
  • Wij zijn aangesloten bij deFeedback Company. Als klant krijg je enige tijd na het plaatsen van een eindbestelling per mail een uitnodiging om een review te schrijven.